Erbjudande
The Plahn driver projekt inom varumärkesstrategi, kommunikation, hållbar affärsutveckling, koncept och idé – allt för att framtidssäkra din affär och stärka engagemanget för just ditt unika varumärke.

Marknadsföring och hållbarhet
Marknadsföring med syfte att kommunicera hållbarhet är snårig och en svår avvägning då mycket ska balanseras samtidigt. Kunderna, interna och externa intressen, omställning, den långsiktiga affären och EU-lagstiftning som Green Claims Directive – inte minst.
Ledstjärnorna i hållbar marknadsföring är utöver kreativitet – transparens, bevisföring och kontinuitet. De är motgift mot greenwashing och skapar i stället tydliga associationer, gillande och tillit. Och kunderna kan känna sig nöjda och trygga med att de tagit ett aktivt och medvetet köpbeslut. Marknadsföringen fungerar lite som börsen. Företag som väljer att kontinuerligt vårda sin varumärkesnärvaro i form av synlighet, aktiviteter och kampanjer, behåller och rentav ökar sin marknadsandel över tid. Att göra det motsatta ger också motsatt effekt. Extra bra att ha i åtanke i långkonjunktur!
Varumärkesstrategi
I volatila tider där tvära kast är vardag gäller det att hålla stadig kurs och inte darra på manschetten. Nu är det därför extra viktigt med en tydlig riktning mot en strategisk position för att navigera varumärken genom kris. Ett konsekvent och enat, d.v.s. starkt varumärke, ger inte bara bättre omsättning på kort och lång sikt – det ökar även det totala värdet på bolaget och kan därför ses som en mycket god och långsiktig investering. Ett varumärke som dessutom aktivt kommunicerar sitt hållbarhetsarbete och dessutom har ett högre syfte utöver det att tjäna pengar, har ännu bättre förutsättningar att värderas högre, både av investerare och kunder. The Plahn guidar er i syftesarbetet och tillhörande varumärkesplattform för att skapa just denna lönsamma långsiktighet – verktyg som även underlättar i strategiska affärsbeslut .


Koncept & idé
Koncept, idé och utförande skräddarsys i linje med er affärsstrategi, målgrupp och övergripande varumärkesstrategi. – Så låt inte ett värdefullt styrdokument i form av en varumärkes- eller kommunikationsplattform falla i glömska i någons byrålåda. The Plahn kan antingen aktivera dem eller ta fram en helt nya. Oavsett är det avgörande för affären att ert varumärke får jobba konsekvent och över tid. Gör det närvarande och engagerande för era målgrupper i form av anpassad kommunikation med kreativa, smarta och innovativa uttag – inom ert varumärkes ramar och genom noga kurerade kanalval. – För att "Less is more".